Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub produktu aniżeli przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy reklamowe z drona

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca mógł w pojedynkę opracować swój osobisty smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on należyty technicznie i bezproblemowy.